Pizza pro Tebe? Netradiční projekt, který zafungoval!
vytvořeno: 10.6.2014, před 11 roky v rubrice Blog Pohybovat se pracovně v oblasti reklamy je někdy více než zábavné. Samotná realizace kampaně dle klientova zadání se může mnohdy zdát jako tvrdý oříšek, ale přijde-li dobrý výsledek, je vše špatné zapomenuto a převládá pocit vítězství. Obzvlášť pokud jste nejen realizátorem kampaně, ale samotným aktérem. Díky kampani Pizza pro Tebe jsem jsem byl nespočetněkrát tázán, od kdy se živím jako poslíček pizzy. Reklama je někdy tak krásná a dokáže lidi neskutečně zblnout :-)
Jak to všechno začalo?
Rychlé občerstvení Poe-Poe zahájilo svou činnost v září loňského roku. Svým pojetím služeb, designovým zpracováním a komunikací s fanoušky na facebooku jsem Poe-Poe od počátku vnímal jako Hradištský McDonald, tedy něco co je trendy záležitost, co se líbí především mladší generaci a zapadá tak do jejich životního stylu. Počátkem letošního roku mě přemohla zvědavost tento podnik navštívit a díky náhodě jsem se v tu chvíli potkal přímo s majtelem Poe-Poe. Poté, co jsem mu vylíčil možnosti spoplupráce, mě oslovil s konkrétním zadáním. Cílem klienta tedy bylo vymyslet kampaň, která by upozornila na nově vzniklou službu, týkající se rozvozu pizzy.
Pošta pro Tebe?
A co takhle Pizza pro Tebe?
Musím se přiznat, že jsem člověk, který má rád příběhy v reklamě. Dobré příběhy si lidé zapamatují. Obecně si myslím, že je na tom současná reklama postavená. Když vás pozitivně oslovi příběh, jsem si jistý, že budete preferovat daný produkt či službu před konkurencí. Tak to prostě funguje.
Vraťme se ale k rozvozu. První co mě napadlo byl dnes již zaniklý pořad Pošta pro Tebe. Jednoduchý, lež geniální formát, který mají nejraději starší ročníky. Pro neznalé v krátkosti popíšu oč jde. Lidé, kteří se neviděli spoustu let, osloví v rámci pořadu Pošta pro Tebe pracovníky České televize, kteří se pokusí dle několika indicií zmíněnou osobu najít. Pokud ji najdou, tak je tento člověk pozván do pořadu, kde na něj čeká osoba, která si jej přála vidět. V nejlepším případě dochází ke střetnutí. A kolem dokola je plno emocí… Pro formát televize vděčný pořad s vysokou sledovaností.
V kreativní kampani jsem se snažil tento formát přebudovat do požadavků Poe-Poe. Takže ikdyž jsem to původně neměl v plánu, stal se ze mě pošťák Ondřej. Takže jsme se snažili o nalezení silného příběhu. Obecně to fungovalo tak, že nám zavolal někdo, kdo by chtěl poslat pizzu někomu, na koho myslí a současně přidat osobní vzkaz. A protože jsme vždy jeli za ženami, tak jsme k pizze a osobnímu vzkazu ještě přidali i kytičku. Po prvních dvou natočených dílech bylo z ohlasů uživatelů na facebooku patrné, že se projekt líbí a že má smysl v něm pokračovat.
Zajímavé poznatky
V regionálním pojetí jsme začali pracovat s videoformátem, díky sociálním sítím youtube a facebook se již nemusíte bát a sledovanost, projekt jsme navíc výrazně podporovali díky vlastnímu mediu Slovackymagazin.cz, tedy jsme měli publicitu zajištěnou
Zapojení mladých aktérů do projektů považuji u Poe-Poe za klíčovou věc. Ať už se jedná o fotografování se v rámci aktivit Poe-Poe či být natočen v dalším díle Pizza pro Tebe. Díky sociálním sítím vzniká obrovský dosah, protože dochází k “lajkování” nebo sdílení multimediálního obsahu. A to je v dnešní době jedna z nejúčinějších forem reklamy - tedy když jsou sami fanoušci vaší stránky aktivní a pomáhají vám tak dostat se do širokého povědomí.
Síla reklamy může být někdy i docela úsměvná. Vzhledem k tomu, že jsem se před kamerou objevil v roli moderátora, nabilo mnoho lidí dojmu (dokonce i z řad známých), že jsem se stal poslíčkem pizzy a je to moje nová práce. Přiznám se, že jsem je v této skutečnosti nechal. Člověk totiž nikdy neví :-)
Autor článku: Aleš Durďák