ARCHETYP HRDINA - podrobnější popis
vytvořeno: 7.12.2015, před 10 roky v rubrice Blog Každý jsme měli nějaké hrdiny už jako malé děti, když jsme se zájmem sledovali pohádky. Málokdo si však uvědomuje, že se tento archetyp nevyskytuje pouze v pohádkách, ale také v reklamě, což ve výsledku hodně ovlivňuje to, jaké zboží nakupujeme.
Specifikace
Cíle hrdiny jsou: Dosažení takového úspěchu, který dokáže něco změnit k lepšímu.
Dar: Ve většině případů jsou to jeho super schopnosti, díky kterým mění věci k lepšímu. K dalším pozitivním povahovým schopnostem patří například odvaha. Tyto super schopnosti a povahové rysy se liší na základě kulturních odlišností dané společnosti.
Strategie pro hrdinu: Být schopným, silným a mocným dle vlastních limitujících možností.
Pro archetyp hrdiny jsou typické vlastnosti jako koncentrace, disciplína a činit vhodná rozhodnutí, ovlivňující věci k lepšímu.
Společnosti a jejich hrdinové
Společnost Nike: Michael Jordan (basketbal), Tiger Woods (golf), Rafael Nadal (tennis)
Společnost FedEx: Tom Hanks ve filmu Trosečník
James Bond jako osobní značka: Gilette, Visa, Heineken
Kampaň Heinekenu s Jamesem Bondem
Autor: Aleš Durďák (specialista na content marketing v online médiích), 776 16 72 74 / ales.durdak@gmail.com / facebook