Firemní profily na facebooku - v dnešní době nutnost
vytvořeno: 12.6.2014, před 11 roky v rubrice Blog Nedávno jsem se setkal s klientem, který projevil lítost na tím, že jeho cílová skupina "stárne" a žádná na bohužel nenavazuje. Současně projevil obavy o budoucnost svého byznysu a žádal mě o radu.
Jak vznikla propast na trhu?
90.léta versus současnost
Po roce 89 přišel podnikatelský boom, založený na kamenném prodeji. Tento boom fungoval po celá 90.léta velmi úspěšně, ale s nástupem konkurence a příchodem internetového prodeje jdou čísla neustále dolů.
Bohužel, smutným konstatováním je fakt, že majitelé kamenných, kteří se pomalu blíží důchodovému věku, nechtějí tuto situaci řešit, protože:
- nerozumí sociálním sítím a jejím benefitům pro jejich kamennou prodejnu
- nechtějí se učit novým věcem
- kamenný prodej je řešen prodejem přes eshop, který však v mnoha případech nefunguje efektivně a neprodává
CO JE POTŘEBA UDĚLAT?
MĚJTE JASNO VE VAŠÍ CÍLOVÉ SKUPINĚ V SOUVISLOSTI S VAŠÍM PRODUKTEM
Většina majitelů firem bohužel příliš neřeší to, co je v zaměření se na určitý produkt to nejstěženější. Tedy odpovědí na otázku "Jaká je naše cílová skupina, která produkt bude využívat?"
Přemýšlejte dopředu
Komunikací na facebooku budujete z dlouhodobého hlediska komunitu, tedy vaší klientelu, což může být běžný návštěvník kamenné prodejny, případně člověk, využívající internetového obchodu.
Díky kumulaci uživatelů máte možnost z demografického úhlu pohledu sledovat kdo je váš klient. Na základě těchto údajů můžeme přemýšlet mnohem více koncepčně. Například prostřednictvím kampaně a či zvýhodnění zaměřit uživatelovu pozornost na další produkty za vašeho portfolia.
Investujte do kampaní
Kampaně vám především přinesou publicitu, která sebou nese nové klienty.
Dva tipy kampaní:
a) Mikrostránka + facebook profil
b) Komerční facebook kampaň
Buďte interaktivní
Co nejvíce na sociální sítě zabírá je interaktivní přístup. Díky aktivnímu přístupu vašich facebook fanoušků, tak získáváte příležitost prezentovat povědomí o vaší firmě.
Vytvořte si marketingový plán a pracovní tým
Pro to, aby jste byla vaše firma na facebooku úspěšná, je třeba mít na paměti, že byste měli mít alespoň přibližnou představu o tom, jak budete v daném období s fanoušky komunikovat. Doporučujeme vám využít naší nabídky v podobě tvorby celoročního marketingového plánu.
Připravil: Aleš Durďák